Pages

Nov 7, 2010

TDK

2011-ben tartják a XXX. Országos Tudományos Diákköri Konferenciát, amelyet mindenhol kari, intézményi fordulók előznek meg. Többek között én is indulok ezen a kari fordulón és éppen a ppt előadásomon dolgozok. (ill. per pillanat persze nem)

Azt hiszem, hogy elég érdekes témát sikerült találnom, mivel a franciaországi romák helyzetéről írtam a dolgozatomban. Nagyon érdekes kérdés a nyáron történt kitelepítések ügye. Diszkrimináció vagy nem diszkrimináció? Jogos vagy jogellenes? Ki és hol hibázott?

Mára már kiderült, hogy a francia hatóságok nem ültették át az EU szabad mozgásra vonatkozó irányelvét és a konfliktus részben ebből adódott, de szerintem fel kell, hogy vessük azt a kérdést is, hogy ott nem hibáztak-e a francia hatóságok, amikor hagyták hogy több száz roma telep létrejöjjön? Szerintem ezt a folyamatot, meg lehetett volna rekeszteni korábban. Méghozzá ugyanazon indokkal ki lehetett volna őket tenni az állam területérő azzal, hogy veszélyeztetik a közrendet.

Az alapvető hibát nem abban látom, hogy kitelepítették a romákat a franciák - szerintem ez jogos volt- hanem abban ahogyan csinálták. Mert az mégiscsak non-sense, hogy becsukom a szemem és nem érdekel, hogy van a több száz illegális roma telep az országomban, amíg akkora bajt nem okoznak, hogy egyszerre több ezret kell kiutasítanom nemzetközi felháborodást okozva ezzel.

Tanulság: máskor tessék ügyesebben hazaküldeni több száz ember!

No comments:

Post a Comment